onsdag 6 november 2013

Hur surrigt kan det bli - BI ???

man kan ju tycka att: i den här högen av stickor måste väl finnas allt man behöver... eller???

Riktigt så enkelt är det inte försöker jag förklara för min käre make. -Det kan ju tänkas att det finns olika typer av skruvmejslar och muttrar också... eller??? - för i "hans" garage kan det ju också se surrigt ut - i alla fall som jag ser det :-)
Snäll som han är så åker han till garnbutiken och köper det jag behöver, Tack!!!

Surrigt är dagens ord :-)
Det började med att jag skulle virka ett mobilfodral i gult och svart, typ Elfsborgs färger
ja, nu finns det ju också andra lag att heja på, typ;




Och i min hjärna surrar det som i min surriga arbetskollegas bi-samhälle, så jag kunde inte låta b l i att förära honom med en alldeles unik mössa

 med gadd :-)

Inte för att den kanske är så lämplig att ha på sig när man handskas med sina bi-vänner, 
 om inte, kan han ju ha den på sig på våra arbetsmöte - 
Undrar om han då är ett arbets-bi eller bara en drönare?

Gadd, förresten, undrar om inte min arbetskollega heter frEdRIK - kul va???



OOOUHSH!!!
Den här hittade jag hemma hos oss...
- det var bara att invänta att den gått förBI

Eller så får jag vänta på att julen är förBI :-)


Tack för nu! Tjing Tjing!!





2 kommentarer:

  1. Snacka om att GADDa ihop inlägget med BIna. Oj, nu gjorde jag det med…Roligt inlägg, mamma! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjena!
      Vill du att jag ska "spara" spindelns liv tills du kommer hem i jul?
      Kram / mamsen

      Radera