onsdag 27 mars 2013

här kommer ett nytt inlÄGG... lite äggstra galen i Påsk-tider???

Ja, det är jag nog;)
Jo, man kläcker väl lite äggstra galna ideér när vårsolen lyser så starkt
så det kisar i ögonen, kanske man blir lite upplyst i hjärnan av strålningen ;-)

Ägg äter man gärna några i Påskhelgen  
- det ju det där med att man ska hålla dom varma... 
Jag började med att virka en äggmössa, men det kändes trist, 
så jag fortsätte... och snipp, snapp, snut - det blev en "ägga-påse" till slut. 
Kanon-bra! eller hur? 
Jag blev "stolt som en Tupp" över min kreativa hjärna 
   - som uppenbarligen inte är någon "Höns-Hjärna"
(här har jag en pedagogisk instruktion 
under överinseende av herr Tupp och fru Höna)

sen måste man ju inte äta godis hela helgen! 
oj, oj, -vad ska min godisförsäljande make säga om han läser detta?
Jag vill bara göra reklam för min sockersnåla och helt laktosfria godisvariant;

och så undrar jag en sak! varar Julen verkligen till Påska?
Jag tycker nog det verkar darrigt, barrigt;)

GLAD PÅSK önskas Er alla!

Hör av er om ni önskar några ägga-påsar; 15kr/st eller 4 st för 50kr
Godis finns att köpa i påse 75kr eller strut 100kr



...glöm inte att jag blir GLAD när jag får kommentarer ;-)




7 kommentarer:

  1. Helt underbart!
    Jättefint påskpynt till både ägg och ris =)

    Glad påsk!

    Från häxan som gärna "hänkar" på din axel inatt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. TACK!
      Ja, vi ses. Jag tar elkvasten, du vet;-)

      Kram / Kikki

      Radera
  2. Mycket finurligt och roligt inlÄGG du har lyckats knåpa ihop! Snygga och uppfiningsrika kreationer :) Kul också att du rimmar lite här och där ;)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Riktigt kul det här.. MEN jag tycker inte om ditt sockerfria o laktosfria godis. Tänk på mig o mitt jobb, tänk på barnen som vill ha riktigt godis, tänk på dom vuxna, dom måste också få belöningar!! Jag rekommenderar 6-8 godisar per dag.
    Mvh Partiordförande i Godispartiet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. ok, med tanke på att vi i Sverige äter 16,9 kilo per år och person - vi äter mer godis än frukt. Men... ni i Godispartiet dopar oss ju "Godispriset har mer än halverats de senaste trettio åren" så är det inte konstigt alls att ni får allt fler röster!
      / Kikki

      oj, vad sugen jag blev på dom där nya dAhlgrens kombibilarna, ska gå och kolla om vi har några kvar...

      Radera
  4. Hej!

    Finurliga äggvärmare och trevligt att kunna ta del av dina alster och tankar. Saknar er på HV men kanske jag tar en tur ner och hälsar på någon dag när jag är ledig.

    När jag såg äggvärmarna slog det mig att de kan ju även användas som presentpåsar.

    Hälsningar
    Livia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Livia!
      Vad roligt att höra från dig!
      Tack för din idé om presentpåsar. Jag har haft den tanken också, att man kunde få något fint smycke kanske... Vi får hoppas att någons man läser detta ;)
      Eller så kan man göra dom i glittrigt garn så att det blir som ett Fabergé-ägg, eller hur?

      Kram / Kikki

      Radera