torsdag 6 december 2012

Jag har ofta stikkningar i händerna...

aj, aj, aj

SAXat ur Vårdguiden;
Restless legs syndrome, RLS, kallas på svenska rastlösa ben. Ungefär 5–10 procent av alla vuxna svenskar har svårt att sova på grund av krypningar, ryckningar, stikkningar, kramper eller smärta i benen. Om symtomen är besvärande kan de behandlas med läkemedel.

Ja, svårt att sova har jag ju, men, nej, inte restless legs...
men, typ, biverkningar som virkvärk ,-)

Ingen fara! Jag har hittat min MediSin.
- Vad är väl bättre än att ha med sig stikkningen i bilen, i taxin, på bussen...

       

En fråga: Får man ha med sig stikkorna på flyget???

Händerna på ratten eller som Petra Marklunds bästaste låt; 

                          Tack alla ni som följer min blogg! - Ni inspirerar mig!

Ps. Olika varianter av handledsvärmare hittar ni på sidan till höger



1 kommentar:

  1. Vad har du för PLAN,som vi andra inte vet.
    STIKKA iväg och se vår PLANet
    kanske i hemlighet?

    De där tussarna, som vi på himmelen ser,
    kanske kan SPINNAS till ett NYSTAN eller fler.

    För att detta ska bli möjligt,en bostad du FÅR ha,
    så vi kan DOKKA till en STEGE och säga godda´
    och hälsa när du räcker oss din KARDA.

    Blir du borta ett tag
    kan du drabbas av jetlag,
    som kanske RÄTAR till din SÖMn
    som AVIG varit ett tag.

    Broderibryderi

    SvaraRadera