måndag 5 november 2012

"Is i magen", "Håll huve´t kallt"

"Tunn som is"
Av 600 meter garn - tunn som tråd. 
Så tunn så man kunde tro att kejsaren skulle få nya kläder 
= typ, ingenting alls

Varje varv bestod av 500 maskor
och tanken på att om jag inte hade "Huve´t på skaft" 
- då skulle jag kanske behöva repa upp 4 varv =typ, 2000 maskor! :-( !
 ja, då gällde det att brinna för vad jag höll på med. 

Det höll på att bli ingenting alls!

Men, enveten och nördig som jag är så tänkte jag "skam den som ger sig"
+ tänk på vad fin min kompis skulle bli i den! 
och vad mycket hon kan få dansa i den ;-),
i denna skira skapelse

Utsikten var INTE ljus

men 
resultatet blev bedårande

men
ska jag någonsin göra någon mer
så får ni nog sjunga som Caroline af Ugglas; Snälla, Snälla

"Fjärilar i magen" fick jag på slutet,
men, fatta - det blev typ 5 m kvar av garnet, Puh!!!
Garn: Kid-Silk färg 08 

2 kommentarer:

  1. Kreativa och snygga skapelser du får till :)

    SvaraRadera
  2. Kan inte BEGRIPA att någon kan FÖRSTÅ,
    hur man tråden skall FATTA
    t.o.m. mitt i natta.
    BroderIbryderi.

    SvaraRadera